Известие

Collapse
No announcement yet.

Selespeed съединител за смяна

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Selespeed съединител за смяна

    момчета искам да сменя съединителят на 156 Selespeed. и знам че има след това регулиране някакво може ли някой да се пробва да ми го обясни
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '00


  • #2
    Някаде във форума има линк към сайт специално за селеспийд системата.
    Като го отвориш вътре има описане на всички тестове как, кога и защо се правят.
    В някоя от главите беше описано и регулирането на съединителя, което според упътвенето там се прави със сервизна програма и реглаж от един или няколко болта........ вече забравих.............. помня някакви цифри между 25-28 милиметра ама кое беше това разстояние ........ абе не помня. Имаше разни разстояния там дадени, които трябва да ти излязат при тестовете и реглажа на съединителя но не мога подробно да ти обясня. Трябва да го прочетеш. Само че е на англииски.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от juro1 Покажи съобщение
      Някаде във форума има линк към сайт специално за селеспийд системата.
      Като го отвориш вътре има описане на всички тестове как, кога и защо се правят.
      В някоя от главите беше описано и регулирането на съединителя, което според упътвенето там се прави със сервизна програма и реглаж от един или няколко болта........ вече забравих.............. помня някакви цифри между 25-28 милиметра ама кое беше това разстояние ........ абе не помня. Имаше разни разстояния там дадени, които трябва да ти излязат при тестовете и реглажа на съединителя но не мога подробно да ти обясня. Трябва да го прочетеш. Само че е на англииски.
      Казват му калибриране
      sigpic
      Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
      Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

      Comment


      • #4
        Регулира се САМО с диагностика. Стъпките са 2 :
        1. Закача се диагностиката, и в графа "актуални стойности" намираш "сензор за позицията на съединителя". Търси число около 28. След това от хироцилиндъра на робота към вилката на съединителя ще видиш едно маншонче а под него има регулираща шпилка. Общо взето нещата са като на москвича Развивайки първо контрагайката , с последващо въртене на самата шпилка, докарваш показанието да е 28,5mm +/_ 0,5mm.
        2.Отиваш в "калибрация на съединителя" (ТОВА ПАК В ДИАГНОСТИКАТА) и следваш инструкциите от екрана (общо взето палиш/гасиш 5-6 пъти. От тук ECU-to на селето запаметява къде точно е точката на зацепване, за да тръгва плавно. При нов съединител, повтори процедурата след 2000км (като поулегне малко).

        Съединителят се сменя , като при всяка друга кола - когато почне да боксува на висока предавка. Ако при теб симптомите са други,пали и бягай от там
        Last edited by dobromirski; d.m.y г., 09:48.

        Comment


        • #5
          А ако не буксува а тръгва с лек удар,понякога и с леко притрисане?Може би омекнали пружини на феродовия диск,притискател?Или нещо друго може да е,а не съединител?
          156 2.0ts selespeed

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mitko_k01 Покажи съобщение
            А ако не буксува а тръгва с лек удар,понякога и с леко притрисане?Може би омекнали пружини на феродовия диск,притискател?Или нещо друго може да е,а не съединител?
            От доста неща може да е ,но първо направи това което съм описал горе.
            ПП: В какво състояние ти е хидроакумулатора (сферата) ?

            Comment


            • #7
              Сферата е нова,ситроенска,изпуснаха ми я на 35 бара.Съединителя е калибриран няколко пъти,защото ми се изфорсираше между превключванията на скоростите,но излизаше 29,3мм.А от шпилката те не са го пипали/защото не знаеха/,аз го пипах там но след това не съм гледал колко е станало,но пак тръгва с лек удар.
              156 2.0ts selespeed

              Comment


              • #8
                Е пък не би трябвало ! Я задръж спирачката и дай газ и кажи как се държи ? Ако с точката на зацепване всичко е ОК, би трябвало колата да "подскача" (да се еца) на място като, като държи около 1200 rpm.
                ПП: Тампона на кутията погледна ли ? Да не се мандахерца двигателят в коша и "удъра" да е от това ?

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от 156Selespeed
                  Аааа към Добри имам едно въпросче като гатанка ... що е то?
                  Значи понякога примерно на сити даваш леко гас потегляш пускаш педала и оп загряла е всичко точно държи кум 950 оборота и върви със слаба инерциа все едно и даваш гас и след да речем 30 40 метра само се оправя ,сваля да речем към 50 60 оборота и олеква режима смисъл усеща се как все едно пускаш педала а той си е бил пуснат преди това... та какво може да е това?
                  Аз много много не схванах въпроса , но ще се опитам да обесня как работи кутията в сити режим.
                  Първо да уточня , че това е механична кутия, и винаги седи на предавка и никога не разтоварва двигателят (почти на свободна) като при хидроавтомата. Там даже има едно копче OD , за да я държиш принудително на скорост.Както и да е !
                  Та в сити режим ЕЦУ-то се грижи за превключването на скоростите вместо теб (не че като е изключен, а ти си блейка, той няма да ги превключи пак де )
                  Та коя на коя предвака да е колата се избира по входни параметри, като въртящ момент, обороти, положение на педала на газта, скорост на движение.
                  И да не разтягам локуми, отивам направо на това, за което мисля ти пишеш.
                  Сити режима е направен доста интилигентно.
                  Ако караш, и си дръпнеш крака от газта НАПЪЛНО, кутията остава на същата предака, като държи колата на моторна спирачка. Ако само отнемеш газта, но остава педала леко натиснат, преминава на по-горна предвака, Това го прави единствено ако оборотите позвляват. Ако караш на 1-ва с 1500 оборота и отнмеш газта(но не до край), ще включи 2-ра, но при 1100 оборота на първа, както и да отнемаш отнемеш, какво очакваш да стане ?
                  Има и един друг момент, че при превключване от по-голяма към по-малка предавка, колата сама си подава газ, за да изравни оборотите на вала на опашката на кутията и на маховика, за да няма сецане при превключването. Ако, я "караш" да сваля предвка проради критично ниски обороти (независимо на сити или на ръчен режим) е нормално, да усещаш, че сама си подава газ. Ако пък става въпрос и за движение на 1-ва предавка без газ, съединителят ще го натисне, чак когато бутнеш спирачката.
                  Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:36.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от 156Selespeed
                    Аааа към Добри имам едно въпросче като гатанка ... що е то?
                    Значи понякога примерно на сити даваш леко гас потегляш пускаш педала и оп загряла е всичко точно държи кум 950 оборота и върви със слаба инерциа все едно и даваш гас и след да речем 30 40 метра само се оправя ,сваля да речем към 50 60 оборота и олеква режима смисъл усеща се как все едно пускаш педала а той си е бил пуснат преди това... та какво може да е това?
                    и аз само да допълня, не се стряскай това си е нормалното поведение на кутията в тези обороти с такова (не)натискане на педала

                    Иии.. да върна нов пъпрос- сутрин, абсолютно студена кола - първите няколко тръгвания трябва да а с повечко гас, за да не сеца съединителя. Ако подам съвсем леко газта се почва едно ту зацепване ту отделяне на съединителя. След 1 мин каране изчезва... дори ако на място позагрее повече колата - пак изчезва. Нормално ли е такова поведение?
                    147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                    Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                    156 2.4 JTD - ex

                    Comment


                    • #11
                      И до двамата колеги:
                      Регулирайте си и прекалибрирайте съединителят.Ако нещета не се оправят(в което се съмнявам), ще му мислим !

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                        И до двамата колеги:
                        Регулирайте си и прекалибрирайте съединителят.Ако нещета не се оправят(в което се съмнявам), ще му мислим !
                        Аз имам съмнения че и двамата не са наясно и със електрония дросел на колата който ако също не е калибриран се получават точно тези ефекти
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                          Регулира се САМО с диагностика. Стъпките са 2 : 1. Закача се диагностиката, и в графа "актуални стойности" намираш "сензор за позицията на съединителя". Търси число около 28. След това от хироцилиндъра на робота към вилката на съединителя ще видиш едно маншонче а под него има регулираща шпилка. Общо взето нещата са като на москвича Развивайки първо контрагайката , с последващо въртене на самата шпилка, докарваш показанието да е 28,5mm +/_ 0,5mm.
                          2.Отиваш в "калибрация на съединителя" (ТОВА ПАК В ДИАГНОСТИКАТА) и следваш инструкциите от екрана (общо взето палиш/гасиш 5-6 пъти. От тук ECU-to на селето запаметява къде точно е точката на зацепване, за да тръгва плавно. При нов съединител, повтори процедурата след 2000км (като поулегне малко).
                          Mоже ли малко разяснения за калиброването на съединителя в домашни условия, използвайки новия FiatECUScan...
                          1. Тъй като си написал термините по калибровката на български, не съм сигурен как точно е на английски - снимка 1 са всички стойности свързани със съединителя дадени в милиметри. Кое точно е "сензор за позицията на съединителя" - "clutch engaged position"? Ако е това ОК ли е да започна калибрацията при тази стойност 28.854мм (само +0.3мм е) без да нагласям допълнително от шпилката?
                          2. Коя точно е процедурата по калибриране - снимка 2 или 3? Ако е въпросното "Production/Service final calibration" отдолу в описанието пише- "you are recommanded to bleed the clutch before running thist test" - процедурата е на снимка 4. Препоръчително.. но не е задължително, вие как мислите?
                          3. Тази стойност (снимка 5) "Gearbox/clutch self-calibration" при мен е "correct", значи ли това че нямам нужда от калибриране?


                          П.П. Може ли да се вярва на тази стойност (снимка 6) и ако да - в нормите ли е това налягане (скриина е правен когато колата беше само на контакт)?
                          Attached Files
                          147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                          Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                          156 2.4 JTD - ex

                          Comment


                          • #14
                            ъп, някой?
                            147 2.0 Selespeed 51%Sofia Driving
                            Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving
                            156 2.4 JTD - ex

                            Comment


                            • #15
                              мисля че е добре да вкараш разтоянието в граници.
                              Не съм ползвал виза но втората картинка е калибрация а за налягането е нормално 60 е максималната стойност
                              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                              sprint tropheo
                              155/1.8
                              156/2.0 Selespeed

                              Comment

                              Working...
                              X