If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Някаде във форума има линк към сайт специално за селеспийд системата.
Като го отвориш вътре има описане на всички тестове как, кога и защо се правят.
В някоя от главите беше описано и регулирането на съединителя, което според упътвенето там се прави със сервизна програма и реглаж от един или няколко болта........ вече забравих.............. помня някакви цифри между 25-28 милиметра ама кое беше това разстояние ........ абе не помня. Имаше разни разстояния там дадени, които трябва да ти излязат при тестовете и реглажа на съединителя но не мога подробно да ти обясня. Трябва да го прочетеш. Само че е на англииски.
Някаде във форума има линк към сайт специално за селеспийд системата.
Като го отвориш вътре има описане на всички тестове как, кога и защо се правят.
В някоя от главите беше описано и регулирането на съединителя, което според упътвенето там се прави със сервизна програма и реглаж от един или няколко болта........ вече забравих.............. помня някакви цифри между 25-28 милиметра ама кое беше това разстояние ........ абе не помня. Имаше разни разстояния там дадени, които трябва да ти излязат при тестовете и реглажа на съединителя но не мога подробно да ти обясня. Трябва да го прочетеш. Само че е на англииски.
Регулира се САМО с диагностика. Стъпките са 2 :
1. Закача се диагностиката, и в графа "актуални стойности" намираш "сензор за позицията на съединителя". Търси число около 28. След това от хироцилиндъра на робота към вилката на съединителя ще видиш едно маншонче а под него има регулираща шпилка. Общо взето нещата са като на москвича Развивайки първо контрагайката , с последващо въртене на самата шпилка, докарваш показанието да е 28,5mm +/_ 0,5mm.
2.Отиваш в "калибрация на съединителя" (ТОВА ПАК В ДИАГНОСТИКАТА) и следваш инструкциите от екрана (общо взето палиш/гасиш 5-6 пъти. От тук ECU-to на селето запаметява къде точно е точката на зацепване, за да тръгва плавно. При нов съединител, повтори процедурата след 2000км (като поулегне малко).
Съединителят се сменя , като при всяка друга кола - когато почне да боксува на висока предавка. Ако при теб симптомите са други,пали и бягайот там
А ако не буксува а тръгва с лек удар,понякога и с леко притрисане?Може би омекнали пружини на феродовия диск,притискател?Или нещо друго може да е,а не съединител?
А ако не буксува а тръгва с лек удар,понякога и с леко притрисане?Може би омекнали пружини на феродовия диск,притискател?Или нещо друго може да е,а не съединител?
От доста неща може да е ,но първо направи това което съм описал горе.
ПП: В какво състояние ти е хидроакумулатора (сферата) ?
Сферата е нова,ситроенска,изпуснаха ми я на 35 бара.Съединителя е калибриран няколко пъти,защото ми се изфорсираше между превключванията на скоростите,но излизаше 29,3мм.А от шпилката те не са го пипали/защото не знаеха/,аз го пипах там но след това не съм гледал колко е станало,но пак тръгва с лек удар.
Е пък не би трябвало ! Я задръж спирачката и дай газ и кажи как се държи ? Ако с точката на зацепване всичко е ОК, би трябвало колата да "подскача" (да се еца) на място като, като държи около 1200 rpm.
ПП: Тампона на кутията погледна ли ? Да не се мандахерца двигателят в коша и "удъра" да е от това ?
Аааа към Добри имам едно въпросче като гатанка ... що е то?
Значи понякога примерно на сити даваш леко гас потегляш пускаш педала и оп загряла е всичко точно държи кум 950 оборота и върви със слаба инерциа все едно и даваш гас и след да речем 30 40 метра само се оправя ,сваля да речем към 50 60 оборота и олеква режима смисъл усеща се как все едно пускаш педала а той си е бил пуснат преди това... та какво може да е това?
Аз много много не схванах въпроса , но ще се опитам да обесня как работи кутията в сити режим.
Първо да уточня , че това е механична кутия, и винаги седи на предавка и никога не разтоварва двигателят (почти на свободна) като при хидроавтомата. Там даже има едно копче OD , за да я държиш принудително на скорост.Както и да е !
Та в сити режим ЕЦУ-то се грижи за превключването на скоростите вместо теб (не че като е изключен, а ти си блейка, той няма да ги превключи пак де )
Та коя на коя предвака да е колата се избира по входни параметри, като въртящ момент, обороти, положение на педала на газта, скорост на движение.
И да не разтягам локуми, отивам направо на това, за което мисля ти пишеш.
Сити режима е направен доста интилигентно.
Ако караш, и си дръпнеш крака от газта НАПЪЛНО, кутията остава на същата предака, като държи колата на моторна спирачка. Ако само отнемеш газта, но остава педала леко натиснат, преминава на по-горна предвака, Това го прави единствено ако оборотите позвляват. Ако караш на 1-ва с 1500 оборота и отнмеш газта(но не до край), ще включи 2-ра, но при 1100 оборота на първа, както и да отнемаш отнемеш, какво очакваш да стане ?
Има и един друг момент, че при превключване от по-голяма към по-малка предавка, колата сама си подава газ, за да изравни оборотите на вала на опашката на кутията и на маховика, за да няма сецане при превключването. Ако, я "караш" да сваля предвка проради критично ниски обороти (независимо на сити или на ръчен режим) е нормално, да усещаш, че сама си подава газ. Ако пък става въпрос и за движение на 1-ва предавка без газ, съединителят ще го натисне, чак когато бутнеш спирачката.
Аааа към Добри имам едно въпросче като гатанка ... що е то?
Значи понякога примерно на сити даваш леко гас потегляш пускаш педала и оп загряла е всичко точно държи кум 950 оборота и върви със слаба инерциа все едно и даваш гас и след да речем 30 40 метра само се оправя ,сваля да речем към 50 60 оборота и олеква режима смисъл усеща се как все едно пускаш педала а той си е бил пуснат преди това... та какво може да е това?
и аз само да допълня, не се стряскай това си е нормалното поведение на кутията в тези обороти с такова (не)натискане на педала
Иии.. да върна нов пъпрос- сутрин, абсолютно студена кола - първите няколко тръгвания трябва да а с повечко гас, за да не сеца съединителя. Ако подам съвсем леко газта се почва едно ту зацепване ту отделяне на съединителя. След 1 мин каране изчезва... дори ако на място позагрее повече колата - пак изчезва. Нормално ли е такова поведение?
147 2.0 Selespeed51%Sofia Driving Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving 156 2.4 JTD - ex
Регулира се САМО с диагностика. Стъпките са 2 : 1. Закача се диагностиката, и в графа "актуални стойности" намираш "сензор за позицията на съединителя". Търси число около 28. След това от хироцилиндъра на робота към вилката на съединителя ще видиш едно маншонче а под него има регулираща шпилка. Общо взето нещата са като на москвича Развивайки първо контрагайката , с последващо въртене на самата шпилка, докарваш показанието да е 28,5mm +/_ 0,5mm.
2.Отиваш в "калибрация на съединителя" (ТОВА ПАК В ДИАГНОСТИКАТА) и следваш инструкциите от екрана (общо взето палиш/гасиш 5-6 пъти. От тук ECU-to на селето запаметява къде точно е точката на зацепване, за да тръгва плавно. При нов съединител, повтори процедурата след 2000км (като поулегне малко).
Mоже ли малко разяснения за калиброването на съединителя в домашни условия, използвайки новия FiatECUScan...
1. Тъй като си написал термините по калибровката на български, не съм сигурен как точно е на английски - снимка 1 са всички стойности свързани със съединителя дадени в милиметри. Кое точно е "сензор за позицията на съединителя" - "clutch engaged position"? Ако е това ОК ли е да започна калибрацията при тази стойност 28.854мм (само +0.3мм е) без да нагласям допълнително от шпилката?
2. Коя точно е процедурата по калибриране - снимка 2 или 3? Ако е въпросното "Production/Service final calibration" отдолу в описанието пише- "you are recommanded to bleed the clutch before running thist test" - процедурата е на снимка 4. Препоръчително.. но не е задължително, вие как мислите?
3. Тази стойност (снимка 5) "Gearbox/clutch self-calibration" при мен е "correct", значи ли това че нямам нужда от калибриране?
П.П. Може ли да се вярва на тази стойност (снимка 6) и ако да - в нормите ли е това налягане (скриина е правен когато колата беше само на контакт)?
Attached Files
147 2.0 Selespeed51%Sofia Driving Stilo 1.6 - ex 75%Sofia Driving 156 2.4 JTD - ex
мисля че е добре да вкараш разтоянието в граници.
Не съм ползвал виза но втората картинка е калибрация а за налягането е нормално 60 е максималната стойност
Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая sprint tropheo 155/1.8 156/2.0 Selespeed
Comment